Feedback

Deze cursus behandelt de basisprincipes van feedback. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat feedback is en wat het belang is van het geven van feedback.
  • Het verschil tussen positieve feedback, negatieve feedback en feedforward.
  • De functie van feedback om inzicht te krijgen in bekend en onbekend gedrag volgens het Johari venster.
  • Goed verwoorden van positieve feedback om deze nog effectiever te maken.
  • Het stappenplan om negatieve feedback goed te brengen.
  • Jezelf openstellen voor het ontvangen van feedback.
  • Motiveren en activeren door het geven van feedforward.

De cursus sluit af met een toets en een eventuele herkansing.

Leerdoel
Nadat je deze module hebt doorlopen heb je op een leuke, afwisselende en interactieve manier basiskennis opgedaan over feedback. Je begrijpt de meerwaarde van feedback en bent in staat om feedback op een constructieve manier in te zetten.

Doelgroep
Iedereen die samenwerkt of samenleeft.


Human skills
access_time 45 minuten
turned_in_not Certificaat

Door het geven en ontvangen van feedback kun je de relatie met collega’s en naasten versterken. Je stimuleert gewenst gedrag en geeft de ander de kans om nieuw gedrag en nieuwe vaardigheden aan te leren. Met positieve feedback benadruk je de kwaliteiten van de ander, met negatieve feedback de verbetermogelijkheden en met feedforward motiveer je tot gewenst gedrag in de toekomst.

Voordelen van deze e-learning

  • Studeren wanneer jij wilt
  • Altijd en overal te volgen: alleen een internetverbinding vereist
  • Accreditatiepunten worden automatisch bijgeschreven
  • Geschikt voor iedere zorgprofessional
  • Een jaar lang toegang