Triage en communicatie

In deze cursus leer je op welke manier je het beste kunt communiceren tijdens een triagegesprek en welke principes van communicatie je hierbij kunnen helpen. Daarnaast oefen je met het toepassen van de theorie in casussen.
 

Doelgroep

De cursus is zowel voor triagisten in opleiding als voor triagisten die de principes van communicatie willen herhalen.

Doorlooptijd

De cursus zal inclusief de toets ongeveer 1,5 uur duren en is geaccrediteerd met 2 punten onder nummer 535219. Je kunt zelf de accreditatiepunten bijschrijven in je register .

Je kunt de cursus tussentijds afsluiten, de voortgang blijft bewaard. Tip: maak de cursus op een rustig moment.
 

access_time 90 minuten
check Geaccrediteerd door:
Kabiz Accr.nr. 535219 2 punten
turned_in_not Certificaat

Iedereen communiceert vanuit zijn eigen ervaring en referentiekader. Bij triage mag het niet uitmaken welke triagist de telefoon aanneemt. Het beeld moet eenduidig zijn en op basis van objectieve informatie gevormd zijn, zonder oordeel, mening of aanname. De uitkomst (urgentie) zou steeds hetzelfde moeten zijn.

Dit vraag om efficiënte en effectieve communicatie.

Voordelen van deze e-learning

  • Studeren wanneer jij wilt
  • Altijd en overal te volgen: alleen een internetverbinding vereist
  • Accreditatiepunten worden automatisch bijgeschreven
  • Geschikt voor iedere zorgprofessional
  • Een jaar lang toegang